6 sposobów jak zmotywować się do aktywności fizycznych

   Wiosna zawsze jest dobrym pomysłem do rozpoczęcia różnorodnych aktywności fizycznych. W końcu jest ciepło i pięknie na zewnątrz, co sp...

 
 Wiosna zawsze jest dobrym pomysłem do rozpoczęcia różnorodnych aktywności fizycznych. W końcu jest ciepło i pięknie na zewnątrz, co sprzyja także zachęceniu znajomych do spędzenia czasu na dworze. Ale początku są zazwyczaj trudniejsze, niż się tego spodziewamy i łatwo jest stracić motywację. Aby nie dać się przeciwnością musicie popracować nad silną wolą, która pozwoli wam przez to przejść. I jak tylko uda wam się wypracować wzorzec swoich ćwiczeń i zdrowego stylu życia, będziecie zdziwienie, że do tej pory żyliście bez niego. Dodatkowo łatwiej jest zachować dobrą kondycję podczas wszystkich sezonów, gdy aktywność staje się częścią codzienności wraz z odpowiednim jedzeniem, wysypianiem się i dbaniem o swoje ciało. Zatem dziś by zmotywować was do rozpoczęcia sportowego sezonu, podzielę się kilkoma radami, które pozwalają mi nigdy nie tracić mojej motywacji.

 1. Sport to zdrowie


Sport to zdrowie, gdy podchodzimy do niego z głową. Nawet najlepsze ćwiczenia nie dadzą nam pożądanych efektów, gdy nadal będziemy spożywali śmieciowe jedzenie typu fast-food, bądź wysoko przetworzone produkty. Największa sportowa rewolucja powinna zacząć się już w kuchni. Gdy włożymy trochę serca w przygotowanie odpowiednich, smacznych i odżywczych posiłków, sport stanie się dopełnieniem całości. Głodówki to nie jest droga na skróty, tylko wydłużanie jej - ciało traci odpowiedni metabolizm i pali mięśnie, a nie tłuszcz, którego większość osób chce się pozbyć. Odradzam zatem wszystkie rygorystyczne diety. Wystarczy odstawić nadmierną ilość cukru i przykładać większą wagę do tego, co ląduje na naszym talerzu a z pewnością zyskacie sporo energii!
 

2. Nagroda zwiększa motywację


Nagradzajcie się za osiągnięte cele, ale nie pizzą, czy czekoladą. Wysiłek, który wkładacie w ćwiczenia i dobre żywienie nie powinien być zaprzepaszczony tak szybko. Łatwo jest bowiem wrócić do złych nawyków żywieniowych. Dodatkowo nie jestem fanką tzw. ,,cheat-day", czyli jednego dnia tygodnia, w którym można pozwolić sobie na wszystko w nielimitowanych ilościach, podczas gdy podczas kolejnych dni przestrzega się rygorystycznej diety. Organizm przeżywa wtedy cukrowy i tłuszczowy szok, a sami męczycie się i oczekujecie tego wielkiego dnia. W moim mniemaniu wszystko z głową jest dla ludzi, a w dodatku zwykłą czekoladę można zamienić na gorzką, bądź taką przygotowaną w domu. Zaś jeśli chodzi o nagrody za wykonanie ćwiczeń, jestem zdecydowanie za inwestowaniem w coraz lepsze ubrania biegowe (np. termo koszulki, dobre buty). Obecne kolekcje nie tylko sprawdzają się podczas treningu, ale też prezentują się bardzo ładnie. Uważam to za fajną motywację.

 3. Uprawiajcie sport ze znajomymi


Zacznijcie łatwo i zachęćcie swoich znajomych by dołączyli! Co może być lepszego od towarzystwa, które się wzajemnie motywuje? Wiosna to świetny sezon na rowery - czemu by nie wypożyczyć rowerów miejskich, gdy nie posiadacie swoich i zorganizować wycieczkę? Używajcie rowerów w drodze na uczelnię, zamiast korzystać z transportu miejskiego, dużo spacerujcie, używajcie schodów zamiast windy. A gdy chodzi o trening ze znajomymi, postarajcie się by była to dla was dobra zabawa - bo sport nie powinien być gorzkim obowiązkiem. Korzystajcie z różnych miejsc, wybierzcie się do lasów dookoła was, trenujcie nad rzeką czy jeziorem, biegajcie na piasku, a nawet wspinajcie się w tzw. małpich parkach, które obecnie dostępne są w prawie każdym mieście. Nawet nie poczujecie, że trenujecie a spędzicie dobrze czas.
 

4. Lista treningowa motywuje do aktywności


Stwórzcie listy treningowe i zawieście je w widocznych miejscach. Skreślajcie odbyte treningi i wykonane ćwiczenia, zapisujcie czasy aby być coraz lepszym. Czytałam kiedyś na temat list ,,do zrobienia" i jej stworzenie jest już pierwszym krokiem w realizacji celu, ponieważ łatwiej jest nam zabrać się do roboty w momencie, gdy nasze plany są zapisane i wiszą przed nami! Nie przeciążajcie się na początek i jeśli wcześniej nie mieliście za wiele do czynienia ze sportem, zacznijcie od długich i częstych spacerów i rozciągania na świeżym powietrzu. Nie myślcie, że będziecie przez to gorsi, czy mniej ,,fit" - każda aktywność jest lepsza, niż leżenie na kanapie.

 5. Obierz swój sportowy cel


Wybierz swój cel. Co dokładnie chcesz osiągnąć? Przebiec pierwsze 5km? 10km? Zgubić wagę? Gdy już ustalicie do czego dążycie, będzie wam łatwiej wybrać odpowiednie ćwiczenia i podążać w dobrym kierunku. Internet oferuje tysiące darmowych programów na youtube, z których możecie skorzystać bez specjalnych wymogów dotyczących sprzętu. Dodatkowo nie spieszcie się i pamiętajcie, że wasi ulubieni trenerzy fitness poświęcają swoje całe życie treningom i odżywianiu - co pochłania ogromne ilości czasu i wysiłku. Nie możecie i nie powinniście próbować osiągać takich samych celów jakie im przyszły w ciągu lat, w zaledwie kilka tygodni. Bądźcie cierpliwi! Każdy był kiedyś początkujący.

 

6. Znajdźcie swoje tempo


Trenujcie dla siebie, nie dla innych i róbcie to, co sprawia wam najwięcej radości. Największym błędem popełnianym przez początkujących jest chęć dorównania komuś, udowodnienia czegoś, bądź próba nie czucia się gorszym od innych. W tym przypadku trochę egoizmu nikomu nie zaszkodzi, ponieważ to w jaki sposób traktujecie swoje ciało powinno być wyłącznie waszym zmartwieniem. Nie każdy musi być wyczynowym biegaczem, czy wspaniałym atletą. Jeśli coś nie sprawia wam przyjemności, nie próbujcie robić tego wbrew sobie. Kto powiedział, że sport to wyłącznie bieganie, czy podnoszenie ciężarów? Możecie uprawiać jogę, spacerować, jeździć na rowerze, pływać, a nawet grać w siatkówkę. Nie próbujcie zmieniać się, by dopasować się do społeczeństwa, bo społeczeństwo wcale nie dopasowuje się do was. Najważniejsze to robić coś z uśmiechem!
 A co sprawia, że wy uprawiacie sport?

Zajrzyjcie też tutaj:

5 komentarze

  1. I love running

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja wolę twoje posty o podróżach i jedzeniu. Dawno nie było postu z cyklu podsumowanie miesiąca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, prawda. Kolejny będzie prosty poradnik na bransoletkę a potem podsumowanie :)) pozdrawiam!

      Usuń
  3. Sport nie jest zdrowy ... Aktywność fizyczna lub też rekreacja fizyczna jest zdrowa bo jest z umiarem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aktywność fizyczna w wielu przypadkach to po prostu sport :) Ja nadal obstaję przy tym, że właśnie sport to zdrowie :D Tylko my decydujemy ile serca w to wkładamy i jakie będą tego skutki

      Usuń