Sport: Running

8/21/2013

Dla tych, którzy nadal chcą przyłączyć się do mojego sportowego wyzwania, możecie zrobić to - tutaj. /
 *For all of you who still wants to participate in my sport challenge, you can do it - here.
Minął już jakiś czas od kiedy zaczęłam ćwiczyć. Biegałam codziennie (dopóki nie przeszkodził mi ból kolan) i oto moje przemyślenia: 

1. Regeneracja - dowiedziałam się, że ciało po prostu musi odpocząć. Im ciężej ćwiczymy, tym więcej możemy osiągnąć, ale jest łatwiej o kontuzję. Chciałam biegać codziennie, ale po narzuceniu sobie dużych dystansów, zaczęły mnie boleć kolana. Teraz mam zamiar zabrać się do tego ciut mądrzej. /

 *Now it's been a while since I started my tiny workout. I've been running everyday (until the hurt of my knees interupted me). Here are my thoughts about it:

1. Regeneration - I learned that body simply needs rest. The harder we work, the more we achieve, but it's also easier to get a contusion. I wanted to run everyday, but after long distances and no rest, my knees started to hurt. Now I'm going to do it all more wisely.

 
2. Ubiór - dowiedziałam się, że łatwo jest się przeziębić biegając w nieodpowiednich (i mokrych) ubraniach w czasie zimnych poranków/wieczorów. Jednego dnia biegałam w zwykłej bawełnianej koszulce na długim dystansie i po zakończeniu treningu była przemoczona. Nie było to komfortowe. Nie mam tego typu problemów ze specjalnymi sportowymi ubraniami. 
 
*2. Clothing - I learned that it's easy to get sick when we're wearing inappropriate (and wet) clothes during the cold mornings/evenings. One day I've been running with just an ordinary t-shirt and it was all wet after a long distance. It wasn't comfortable. I don't have such problems with special sport clothes. 
 3. Buty - Dobrze jest mieć odpowiednie obuwie w czasie biegania. Ćwiczenie w zwykłych, płaskich tenisówkach może spowodować ból kostek, lub kolan. Dobrze jest zatem zadbać o nasz własny komfort. /

*3. Shoes - It's important to have right shoes while running. Excercising in ordinary flat sneakers may cause the pain of the ankles or knees. It's good to take care about our own comfort.
4. Trening plan - dobrze jest zaznaczać w kalendarzu dni z ćwiczeniami i te na odpoczynek. Używam do tego aplikacji i jest to całkiem wygodne. /
 
4. Training plan - it's good to mark on the callendar the days with workouts and days for the rest. I use an app for that and it's pretty convenient. 
 
 
5. Gdzie biegać? - Myślę, że dobrze jest wybierać różnorodne i interesujące drogi do biegania. Dzięki temu nasze ćwiczenia nie będą nudne. /
 
* 5. Where to run? - I think it's good ti pick interesting and different roads to run. Because of that our workouts won't be boring for us.

 6. Rolki - świetny sposób na trening (ale też pewnego rodzaju aktywny odpoczynek). Lubię na nich jeździć, gdy jestem zmęczona po bieganiu. Są szybkie, nie da się nimi znudzić i są dobre dla naszych nóg. /

*6. Rollerskates - a great way for workout (and at the same time kind or active rest). I like to ride the rollerskates when I'm tired after running. It's fast and fun and at the same time good four our legs.
 
 7. Zdrowe jedzenie i dużo wody - Wszyscy wiedzą, że prowadząc zdrowy tryb życia musimy zadbać o to, co jemy. Dla mnie nie jest to problematyczne, bo w domu byłam nauczona do częstego jedzenia owoców i warzyw. I odkąd byłam dzieckiem, nie jem słodyczy zbyt często. /

*7. Healthy food and a lot of water - Everyone knows that if we want to have a healthy lifestyle, we need to take care also about what we eat. For me it's pretty easy, because I was thought at home to eat a lot of vegetables and fruits. And since I was a child I don't eat sweets very often.
 
Myślę, że na teraz to wszystko. Nie mogę się doczekać, aż wrócę do biegania, ale jednocześnie martwię się o bolące kolano. Myślę, że muszę się udać do ortopedy...
A jak idą wasze treningi? :-) /
 
*Well, I think it's everything for now. I can't wait to run again, but at the same time I'm worried about my hurting knee. I think I need to see my ortopedist...
And how are your workouts? :-) 

Przeczytaj również

6 komentarze

  1. Podziwiam Cię za to, że biegasz. Ja jakoś nie mogę się do tego przekonać. Jak widać po moich treningach to zdecydowanie wolę rower i spacery.

    OdpowiedzUsuń
  2. gratuluję takiej aktywności :)
    zapraszam też do mnie na rozdanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł:) lubię biegać i chyba muszę do tego niedługo wrócić. Catherine Wolf: ważne, że się ćwiczy i trzeba robić to co się lubi a nie zmuszać do biegania jeśli to nie Twoja bajka;)

    OdpowiedzUsuń