Healthy treats (my way)

7/19/2013

Hej, mam dla was dziś coś nowego. Zdrowe przekąski. :-) Dlaczego nazywam je zdrowymi? Bo nie zawierają żadnego dodatku w postaci białego cukru, i wydają się być dobrym sposobem na zjedzenie czegoś słodkiego, ale bez wyrzutów sumienia. Pokażę wam pomysły na 3 rzeczy - mrożony jogurt, parfait i czekoladę. /

 *Hi, sweeties. I have something for you today. Something different than usually. Helthy snacks. :-) Why did I call them healthy? Because they don't contain white sugar, and they seem to be a good way to eat something a bit sweet, but without any regrets (if you know what I mean :-) ). I'll show you my ideas for 3 things - frozen yogurt, parfait and chocolate. Let's start.
 Zacznę od mojego najnowszego odkrycia - jagód Goji. Już zdążyłam się o nich naczytać - i polecam. Nie tylko dla smaku (który jest całkiem słodkawy, ale nie taki jak rodzynki, których nie znoszę :D), ale też dla właściwości (świetne źródło witamin i minerałów). Możecie dodać je do swojego ulubionego jogurtu, jeść prosto z paczki (jak ja, mniam!), albo dodać do innych słodkich rzeczy. Ale więcej o tym później. /

*I'll begin with my latest discover - Goji berries. I've already read about them a lot - and I recommend. Not only for the taste (which is pretty sweet, but not like raisins, which I hate by the way ;-) ), but also for their properties (great source of minerals and vitamins). You can add them to your favourite yogurt, eat from the package (as I did, yumm!), or add to other sweet things. But more about it later.
PIERWSZY/ FIRST 
Pierwszy to ,,parfait" mrożony deser. Zrobiłam swój używając naturalnego jogurtu (prawie zmrożonego), jagód goji, liofilizowanych kwaśnych wiśni, migdałów, jogurtowych oraz zwykłych płatków. Ułóż swoje ulubione składniki warstwami. Dodaj wszystko, co przyjdzie Ci na myśl. Pychota. Jeden z moich sposobów na smaczne, szybkie śniadanie.

First one is ,,parfait" a frozen dessert. I made mine by using natural yogurt (almost frozen), goji berries, liofilizated sour berries, sliced almonds, yogurt taste white cereals and normal cereals.
Simply layer your ingredients. Mix everything you like. One of my ideas for tasty, quick breakfast.

I oczywiście kawa mrożona! :-)/
 *And ice-coffee of course! :-)
 
DRUGI / SECOND: 

Drugim zdrowym deserem jest domowej roboty jogurt mrożony. Nie wiem jak wy, ale ja jestem ich wielką fanką i zawsze zamawiam naturalny z kulkami boba liczi i ananasem. Zatem musiałam wypróbować to w domu. Przyznaję - był pyszny i smakował tak samo, jak kupny.
Wymiksujcie 2 kubeczki naturalnego jogurtu z ok 250g serka mascarpone (lub mniej)- można użyć do tego blendera. Można też dodać syrop klonowy, lub syrop z agawy, ale nie chciałam dodatkowo dosładzać swojego jogurtu, więc ich nie użyłam. Miskę włóżcie do zamrażalnika na ok. 1godzinę. Następnie ponownie zmiksujcie. Powtórzcie po paru kolejnych godzinach. I gotowe. Puszysty, smaczny, naturalny i bez cukru. Zjadłam swój z pokrojonymi suszonymi żurawinami. /
 
The second healthy desser is home-made frozen jogurt. I don't know how about you, but I'm a great fan of those. I always order a natural jogurt with litchi boba bubbles and pineapple. So I had to try this at home. And I must say - it was delicious and the taste was the same.
Mix two cups of natural yogurt with about 250g of mascarpone cheese (or less) using blender. You can add maple sirup or agave sirup, but it wasn't my intention to make it any sweeter, so I didn't use them. Put the bowl into the freezer for about 1 hour. Then mix it all again. Repeat after a few more hours. And it's ready. Fluffy, tasty, natural, without sugar. I ate mine with chopped dried cranberries.
 
 TRZECI / THIRD:

Nie wiem, czy wiecie, ale kakao jest bardzo zdrowe. Zatem przygotowanie tzw. ,,surowej czekolady" bez białego cukru, jest lepszą opcją niż zakup mlecznej w sklepie. Oczywiście nie znaczy to, że można taką jeść bez opamiętania. Ale jeśli macie ochotę na coś smacznego, bez wyrzutów sumienia - wybierzcie surową czekoladę. Surową - bo użyto w niej nie przetworzone kakao. 
Jak zrobić porcję (wielkości ok. 2 czekolad): w garnuszku zagrzejcie i zmieszajcie ok 250g masła kakaowego, 7 łyżek sproszkowanego surowego (nie przetworzonego) kakao, ok 3-4 łyżki syropu klonowego / z agawy. Gdy osiągniecie gładką konsystencję, umieśćcie wszystko na papierze do pieczenia i włóżcie do zamrażarki na ok. 2 godziny. Możecie dodać swoje ulubione składniki na wierzch (lub zmieszać w garnuszku). Ja użyłam migdałów i jagód goji. /

I don't know if you're aware of the fact that cocoa is actually healthy. So preparing that kind of raw chocolate with no white sugar is a better option, than milky chocolate from the store. Of course it doesn't mean that you can eat it non stop. But if you feel like you want to grab something tasty, without regrets - pick raw chocolate. Raw, because I used non-processed cacao.
How to make a portion (a size of 2 chocolates): in a pot heat and mix about 250g of coconut butter, 7 tablespoons (or more) of raw powdered cacao, about 3-4 tablespoons of maple / agave sirup. After you reach smooth consistency, place everything on a baking sheet and put into the freezer for about 2 hours. You can add your favourite ingredients on the top (or mix in the pot). I used almonds and goji berries.
A jakie są wasze ulubione zdrowsze przekąski? Znacie jakieś przepisy do podzielenia się? :-) /
 *And what are your favourite healthy snacks? Do you know any recipes to share? :-)

Przeczytaj również

8 komentarze

  1. pyszności! ;)

    http://belladulcechica.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. mrożony jogurt domowej roboty ? <3 aj muszę spróbować ! koniecznie !

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, ale skąd wytrzasnąć masło kakaowe ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masło kakaowe/migdałowe/kokosowe można dostać w sklepach ze zdrową żywnością :)

      Usuń
    2. Oby! To lecę :)

      Usuń
  4. Pewnie przepyszne :) zapraszam do mnie www.praca-w-oriflame.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń